الأحد، 27 أكتوبر 2013

قبل ما احبك ...////


قبل ما احبك كنت طير بس طير ملهوش جناح

قبل ما احبك كنت نجمة نورها ضايع فى الصباح

كنت بسمة بس مرسومة بجراح

قبل حبك كنت ضايعة تايهة فى الدنيا البراح

بس وقت ماجانى حبك كل ظلم الدنيا راح 

أيوة حبك خلى كل شىء جميل 

فك كل قيودى حلقت وبطير 

حتى شمسى بقت بتشرق حتى فى وقت المغيب

أصبحت كل حياتى ليها طعم ولون جديد 


الربيع طول السنة كل ايامى هنا 

بقت بحس أنى أميرة كل ما بنبقا سواة

كل سنين العمر راحت ولو حسبت عمرى هاتلقيه سنة

هى دى بس الى فيها عرفت أيه معنى الهنا 

لما اكون جمبك ياعمرى أيه بس أتمنى أنا

كل الى قبلك ياحبيبى أتلغى من عمرى انا 

***********
بقلمى المتواضع
بسبوسة 

هناك تعليقان (2):

  1. هل يا زمان الصفا نرجوك تأتينا ...... وتسعد الطرف أياما توافينا
    أهى أنات تؤلمنا ..... تهفو عاتيا أذا ما كنت آتينا
    كم جلسنا فى المساء ...... بين أغصان الورود
    وتذكرنا الوفاء ..... وتذكرنا العهود
    ثم همنا فى السماء ..... وتناسينا الوجود
    وانطلقنا فى الهواء ..... وتعدينا الحدود
    وداعبنا فى اللقاء ...... ذلك الخل الشرود
    ولمحنا فراشة رقيقة .... تناشدنا الصمود
    لأنه حب برىء عفيف ..... أهل الهوا عليه شهود
    أنا لست بغادى .... تاركا تلك الورود
    وبينما نحن جلوس .... اذا بالنور لاح
    واذا باليل ولاّ .... طالبا من السماح
    واذا بالقمر غاب ... واذا بالديك صاح
    ثم أدركنا جميعا .... أنه نور الصباح
    انه نور الصباح...... انه نور الصباح

    ردحذف
  2. الله الله ايه الجمال ده روعة تسلم الأيادى

    ردحذف

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate